8.12.2020 r.
9.12.2020 r.
Temat: Podsumujmy naszą wiedzę.
Dzisiaj przydadzą nam się podręcznik i zeszyt.
Podręcznik s. 96-98 👀
Cele:
1. Korzystam z informacji zawartych w podręczniku
2. Powtarzam i selekcjonuję informacje
3. Wskazuję w tekście przenośnię
4. Wyjaśniam sens sformułowań o znaczeniu przenośnym i poprawnie je stosuje
5. Odróżniam tekst reklamowy od innych rodzajów tekstów
6. Podaję cechy hasła reklamowego
7. Recytuję wiersz
8. Oddzielam końcówkę od tematu wyrazu odmiennego
9. Określam formę rzeczownika (przypadek, liczbę, rodzaj)
10. Wyjaśniam, na czym polega nietypowa odmiana niektórych rzeczowników
11. Odróżniam rzeczowniki własne od pospolitych i poprawnie je zapisuje
12. Poprawnie zapisuję wyrazy z ę i ą w zakończeniu
13. Stosuję dwukropek ze świadomością jego funkcji
14. Korzystam ze słownika języka polskiego
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Wypiszcie jak najwięcej tytułów książek, filmów, piosenek lub bajek, w nazwach których występują nazwy uczuć lub skojarzenia z emocjami
2. Analiza schematu zamieszczonego w podręczniku – „To wiem! To potrafię” s. 96 👀
3. Przedstawienie kryteriów sukcesu i zapowiedzenie sprawdzianu – 14.12.2020 r.
4. Czas na ćwiczenia – czy pamiętacie zasady pisowni „ą” i „ę”?
a. https://wordwall.net/pl/resource/7153597/polski/pisownia-%c4%85-%c4%99-w-zako%c5%84czeniu
b. https://wordwall.net/pl/resource/481520/ortografia-%C4%85-om-%C4%99-en
c. https://wordwall.net/pl/resource/2780194/polski/pisownia-%c4%85-om-wg-j-gw%c3%b3%c5%bad%c5%ba
💥Jeśli musisz jeszcze poćwiczyć:
https://wordwall.net/pl/resource/2032625/polski/pisownia-%c4%99%c4%85emenomon
https://wordwall.net/pl/resource/1766053/polski/wyrazy-z-%c4%85%c4%99omon
5. Co wiesz o dwukropku?
a. Przypomnienie, kiedy stawiamy dwukropek – s. 69 👀
b. https://learningapps.org/11098707
6. Sprawozdanie – pora na powtórkę:
a. https://wordwall.net/pl/resource/3023649/polski/sprawozdanie
b. https://wordwall.net/pl/resource/7031822/sprawozdanie
c. https://learningapps.org/7105399
💥Jeśli musisz jeszcze poćwiczyć:
https://learningapps.org/10942394
7. Zdrobnienia i zgrubienia, czyli wyrazy nacechowane emocjonalnie oraz wyrazy neutralne:
a. https://learningapps.org/1545439
b. Ćwiczenie dla przypomnienia: https://wordwall.net/pl/resource/6421183/wyrazy-neutralne-wyrazy-nacechowane-emocjonalnie
8. Kłopoty z rzeczownikiem:
a. Przypomnienie, co to jest temat i końcówka rzeczownika – wklejka
b. Przypomnienie, czym jest oboczność podczas odmiany – wklejka
c. Błędy w odmianie – filmik: https://scholaris.pl/zasob/104821?eid[]=PODST&sid[]=JPOL3&bid=0&iid=0&query=odmiana+rzeczownika&api=
9. Odmieniamy przez przypadki:
a. https://learningapps.org/1666126
b. https://wordwall.net/pl/resource/702482/formy-rzeczownika
c. https://learningapps.org/2248762
d. https://learningapps.org/1699383
💥Jeżeli potrzebujesz więcej ćwiczeń:
https://learningapps.org/1231307
https://wordwall.net/pl/resource/7117802/polski/odmiana-rzeczownika
https://learningapps.org/2035523
10. Szukamy oboczności w temacie:
a. https://learningapps.org/4937840
b. https://wordwall.net/pl/resource/6751823/temat-i-ko%C5%84c%C3%B3wka-wyraz%C3%B3w-odmiennych
11. Rzeczowniki własne i pospolite:
a. https://learningapps.org/5755373
b. https://wordwall.net/pl/resource/6421349/rzeczowniki-w%C5%82asne-i-pospolite
12. Szybka powtórka:
a. https://wordwall.net/pl/resource/743007/powt%C3%B3rzenie-klasa-5
b. https://learningapps.org/1677863
c. https://learningapps.org/2026808
13. Ćwiczenie czytania ze zrozumieniem – „Sprawdź wiedzę i umiejętności” s. 97-98 👀
Podsumowanie:
1. Umiem korzystać z informacji zawartych w podręczniku (IV.3)
2. Umiem powtarzać i selekcjonować informacje (IV.7)
3. Umiem wskazywać w tekście przenośnię (I.1.4) (I.1.15)
4. Umiem wyjaśniać sens sformułowań o znaczeniu przenośnym i poprawnie je stosuję (II.2.4) (II.2.5)
5. Umiem odróżniać tekst reklamowy od innych rodzajów tekstów (I.2.1)
6. Umiem podać cechy hasła reklamowego (I.2.1) (II.3.1)
7. Umiem recytować wiersz (III.2.2)
8. Umiem oddzielać końcówkę od tematu wyrazu odmiennego (II.1.4)
9. Umiem określać formę rzeczownika (przypadek, liczbę, rodzaj) (II.1.4)
10. Umiem wyjaśniać, na czym polega nietypowa odmiana niektórych rzeczowników (II.1.6)
11. Umiem odróżniać rzeczowniki własne od pospolitych i poprawnie je zapisać (II.4.1)
12. Umiem poprawnie zapisać wyrazy z ę i ą w zakończeniu (II.4.1)
13. Umiem stosować dwukropek ze świadomością jego funkcji (II.4.2) •
14. Umiem korzystać ze słownika języka polskiego (IV.5)
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz