9.12.2020 r.
Temat: Autorytet czy idol?
Dzisiaj przydadzą nam się podręcznik i zeszyt.
Podręcznik s. 107-108 👀
Cele:
1. Odczytuję podany tekst
2. Wyjaśniam niezrozumiałe słowa
3. Poszerzam zasób słownictwa
4. Wyjaśniam, kogo można uznać za autorytet
5. Wypowiadam się na temat roli autorytetów w życiu codziennym
6. Dostrzegam różnice między autorytetem a idolem
7. Wnioskuję na podstawie tekstu
8. Uzasadniam swoją odpowiedź
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Kto jest dla Ciebie wzorem postępowania w życiu codziennym?
b. Jakie cechy czynią człowieka wyjątkowym i wartym naśladowania?
2. Odczytanie tekstu „O autorytecie. W poszukiwaniu punktu odniesienia” 👀
3. Wyjaśnienie niezrozumiałych słów – „przydatne słowa” 👀
4. 👉Określenie, kiedy ktoś może zostać uznany za autorytet – „po przeczytaniu” ćw. 1 s. 108
5. 👉Rozmowa o tym, kto szczególnie potrzebuje autorytetów – „po przeczytaniu” ćw. 2 s. 108
a. Dlaczego ludzie naśladują autorytety?
b. Jakimi cechami może odznaczać się osoba potrzebująca wzoru do naśladowania?
6. 👉Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy łatwo jest naśladować autorytet – „po przeczytaniu” ćw. 3 s. 108
7. 👉Wskazanie różnic między autorytetem a idolem i omówienie zachowań ludzi wobec swoich idoli – „po przeczytaniu” ćw. 4 s. 108
8. Aktywne zakończenie:
a. https://wordwall.net/pl/resource/6717709/idol-czy-autorytet
b. https://learningapps.org/5839901
Podsumowanie:
1. Umiem odczytać podany tekst
2. Umiem wyjaśnić niezrozumiałe słowa (zwiększyłem zasób słownictwa)
3. Umiem wyjaśnić, kogo można uznać za autorytet
5. Umiem wypowiedzieć się na temat roli autorytetów w życiu codziennym
6. Umiem dostrzec różnice między autorytetem a idolem
7. Umiem wyciągnąć wnioski na podstawie tekstu
8. Umiem uzasadnić swoją odpowiedź
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz