wtorek, 8 czerwca 2021

9.06.2021r. 

 

Temat: Jacy jesteśmy?  

Podręcznik s. 265-268 👀


Cele:

1. Omawiam miejsce i czas akcji oraz wydarzenia w utworze

2. Wypowiadam się na temat problemu poruszonego w tekście

3. Charakteryzuję bohatera

4. Stosuję wyrazy bliskoznaczne oraz przeciwstawne 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Kiedy czujemy się źle wśród rówieśników? 

        b. W jaki sposób ludzie okazują pogardę lub lekceważenie? 

        c. Jak możemy okazać szacunek drugiej osobie?

        d. Jak się czujecie, gdy ktoś Was lekceważy? 

        e. Dlaczego powinniśmy odnosić się do siebie z szacunkiem? 


2. Przedstawianie zalet koleżanki lub kolegi. (Zanim przeczytasz) 

3. Zapoznanie się z fragmentami powieści Gruby

4. 👉Scharakteryzowanie bohatera i określenie stosunku do niego. (Po przeczytaniu, ćw. 1.) 

5. 👉Omówienie rozmowy profesora z Maćkiem. (Po przeczytaniu, ćw. 2.) 

6. 👉Formułowanie rad dla Maćka. (Po przeczytaniu, ćw. 3.) 

7. 👉Ocena postaw i zachowań młodzieży. (Po przeczytaniu, ćw. 4.) 

8. 👉Podanie kryteriów, według których ludzie siebie oceniają. (Po przeczytaniu, ćw. 5.) 

9. 👉Określanie wskazówek i rad profesora. (Po przeczytaniu, ćw. 6.):

        a. Wyszukajcie w tekście fragment, w którym profesor udziela Maćkowi wskazówek.

        b. Co powinien zrobić Maciek, aby koledzy zmienili o nim zdanie?

        c. Jakie cechy charakteru sa do tego potrzebne?

        d. Co, Waszym zdaniem, może zrobić Maciek idąc za radą profesora? 

 

10. 👉Ocena dewizy życiowej nauczyciela, formułowanie własnej dewizy. (Po przeczytaniu, ćw. *7.) 

11. 👉Omówienie problemów nastolatków w relacjach z innymi ludźmi. (Praca w grupie, ćw. 8.) 

12. 👉Wskazanie sposobów, jak reagować, gdy ktoś się z nas naśmiewa. (Praca w grupie, ćw. 9.)


💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 21.06.2021r.  Temat: Ortograficzny escape room.  https://view.genial.ly/5eb03a966f16bf0d194d4d23/presentation-dom-zagadek-ortografia 💬 to ...