9.06.2021r.
Temat: Jacy jesteśmy?
Podręcznik s. 265-268 👀
Cele:
1. Omawiam miejsce i czas akcji oraz wydarzenia w utworze
2. Wypowiadam się na temat problemu poruszonego w tekście
3. Charakteryzuję bohatera
4. Stosuję wyrazy bliskoznaczne oraz przeciwstawne
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Kiedy czujemy się źle wśród rówieśników?
b. W jaki sposób ludzie okazują pogardę lub lekceważenie?
c. Jak możemy okazać szacunek drugiej osobie?
d. Jak się czujecie, gdy ktoś Was lekceważy?
e. Dlaczego powinniśmy odnosić się do siebie z szacunkiem?
2. Przedstawianie zalet koleżanki lub kolegi. (Zanim przeczytasz)
3. Zapoznanie się z fragmentami powieści Gruby.
4. 👉Scharakteryzowanie bohatera i określenie stosunku do niego. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
5. 👉Omówienie rozmowy profesora z Maćkiem. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
6. 👉Formułowanie rad dla Maćka. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
7. 👉Ocena postaw i zachowań młodzieży. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
8. 👉Podanie kryteriów, według których ludzie siebie oceniają. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
9. 👉Określanie wskazówek i rad profesora. (Po przeczytaniu, ćw. 6.):
a. Wyszukajcie w tekście fragment, w którym profesor udziela Maćkowi wskazówek.
b. Co powinien zrobić Maciek, aby koledzy zmienili o nim zdanie?
c. Jakie cechy charakteru sa do tego potrzebne?
d. Co, Waszym zdaniem, może zrobić Maciek idąc za radą profesora?
10. 👉Ocena dewizy życiowej nauczyciela, formułowanie własnej dewizy. (Po przeczytaniu, ćw. *7.)
11. 👉Omówienie problemów nastolatków w relacjach z innymi ludźmi. (Praca w grupie, ćw. 8.)
12. 👉Wskazanie sposobów, jak reagować, gdy ktoś się z nas naśmiewa. (Praca w grupie, ćw. 9.)
💬 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz